Продовжуючи тему витинанки. Велична, горда і поважна тварина - кінь. Захоплююся її грацією, добротою... І ось кінь на папері
Українська витинанка неповторна, захоплива, чарівна, своєрідна.
Наша робота на гуртку "Орігамі"
Зайчики, які закликають весну!!!
Підставка для олівців та ручок у виконанні гуртківців
Чохол на горнятко у виконанні учениць 6 класу
Підставки для олівців та ручок виготовили учні 6 класу
Підставки під гаджети
Наші листівки.
Витина́нка — це вид давньослов'янського, зокрема українського народного декоративного мистецтва. Включає сюжетні та орнаментальні прикраси житла — ажурні, силуетні тощо.
Витинанці
властива лаконічність й вишуканість зображальних засобів. Витинанки
виготовляються з допомогою ножиць, спеціальних дрібних пристосувань майстрів,
що передаються з покоління в покоління. Матеріалом для витинанок є папір (білий
або кольоровий).
Витинанки використовують для прикрашання приміщень — стін, вікон, а
також полиць, печей. Витинанки застосовують як у побуті, так і для
підготовки релігійних або світських свят.
Сьогодна на гуртку ми, як справжні майстри, спробували створювати витинанку. Ось, що у нас вийшло.

Найактивніші учасники гуртка "Орігамі"
Мої маленькі майстри створили ці шедеври на гуртку "Орігамі"
Орігамі мистецтво складання виробів з паперу, без використання ножиць і клею. Орігамі, в перекладі з японської, складання паперу або складене божество. Це мистецтво використовувалося в ритуальних обрядах, і до цих пір вважається сакральним. Складаючи фігурку, ви вкладаєте в неї вашу енергію, волю, бажання, почуття. Подарунок виготовлений таким чином не може бути злим, адже ви вклали у виготовлення виробу часточку своєї душі.
На гуртку «Орігамі» ми з учнями вчимося виготовляти різні фігурки з паперу. Це захопливе і корисне
заняття. Діти розвивають дрібну моторику рухів, вчаться акуратності, розвивають
естетичний смак.
Учасники гуртка вже виготовили багато цікавих фігурок з якими із
задоволенням грають із друзями. Поряд із орігамі ми займаємося модульним
орігамі. Спільними зусиллями створили декілька цікавих моделей.
Український віночок
Тема. Знаряддя праці, які використовуються у побуті. Поняття про деталь. Способи отримання деталей.
Мета. Систематизувати
і розширити знання учнів про види простих знарядь праці, історію їхньої
еволюції, навчити добирати необхідні інструменти для виконання певних виді
робіт, розрізняти типові і спеціальні деталі, розширювати навички роботи з
інструментами і матеріалами, розвивати творчі здібності, логічне мислення.
Тип заняття: комбіноване
Обладнання, матеріали, наочність: Презентація, ножиці, голки, нитки, тканина, шаблони, зошит, ручка,
олівець.
Міжпредметні зв’язки:
історія, біологія
Хід уроку.
І. Організаійний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Які вироби ми виготовляли?
Які матеріали ми для цього
використовували?
Вироби які ми виготовляли були
цілісними чи складалися із декількох частин?
Як називаються ці частини?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми з вами поговоримо про
виникнення знарядь праці на різних етапах розвитку суспільства, ознайомимося із
способами отримання деталей.
ІV. Повідомлення теми і мети заняття.
Поняття про деталі. Способи отримання
деталей.
Ми повинні познайомитися із різними
знаряддями праці. Типами деталей та способами їх отримання. Виготовити виріб,що
складається із кількох деталей при цьому використовуючи відповідні знаряддя
праці.
V. Вивчення нового матеріалу.
Розвиток людини, її мислення прямо
пов’язані з розвитком знарядь праці. Саме цей процес призвів до розподілу праці
на фізичну і розумову.
Для обслуговування власних потреб
побутового характеру людина створила побутову техніку.
Техніка пройшла тривалий шлях розвитку:
від примітивних засобів первинної людини до найскладніших засобів сучасного
виробництва
В історії техніки вирізняють три етапи:
ручні знаряддя праці, механізми і машини, напівавтоматичні і автоматичні
пристрої.
На першому етапі люди застосовували
знаряддя праці із каміння, дерева та кісток. З часом знаряддя праці
удосконалювалися. Їх почали виготовляти із металу та інших матеріалів.
На другому етапі людина почала
використовувати механізми – пристрої для збільшення , передачі сили чи зміни її
напряму.
Третій етап. За ступенем автоматизації
є машини з ручним керуванням, напівавтомати і автомати.
Назвіть машини автомати, які зараз
широко використовуються у побуті?
Давайте розгадаємо загадки.
Маленька,гостренька,
Всім потрібна.
Усіх обшиваю,
Сама одягу не
маю( голка)
В стіну ужене
гвіздок,
Не цеглина –
(молоток)
Сміття все попідбирає,
До пилинки позбирає.
Нам надійний помічник,
Працьовитий робітник.( пилосос)
Суп, морозиво, ковбаси,
Сало, м’ясо, яйця, кваси...
Все в животику ховає
І свіженьким зберігає. (холодильник)
Всю білизну позбирає
І старанно покупає.
Буде знову вся чистенька,
Незабруднена, гарненька. (пральна
машина)
Ріжемо усе, що треба:
Ми поріжемо для тебе
І тканину, і папір.
Як не віриш — перевір. (Ножиці)
За допомогою ножиць ми можемо вирізати
деталі. Що таке деталі?
Деталі- це складові виробу, які
виготовляють із однорідного матеріалу.
Всі деталі поділяються на типові і
спеціальні.
Типові використовуються у всіх машинах
це гвинти, болти, гайки.
Спеціальні застосовуються лише в деяких
машинах: лапка швейної машини, гвинт літака чи гелікоптера, вінчик міксера.
Існує багато способів отримання
деталей: різання, штампування, ліплення, лиття, кування. Спосіб отримання
деталей залежить від матеріалу з якого їх виготовляють.
Сьогодні я пропоную виготовити
морського коника. А що ви знаєте про цю цікаву рибу?
Давайте подивимося а шаблон виробу і
скажемо чи з однієї деталі складається наш виріб? А з скількох?
Які інструменти ми будемо
використовувати для виготовлення морського коника?
Який спосіб отримання деталей ми
використаємо?
VІ. Застосування нових знань і вмінь.
Перш ніж перейти до виконання
практичної роботи давайте пригадаємо
правила техніки безпеки при роботі з ножицями.
З голкою.
Практична робота.
Виготовлення Морського коника із
кількох деталей за допомогою різання.
Мета. Удосконалити виконання шва «назад
голка», навики роботи з ножицями. Розвивати творчість, акуратність при
виконанні роботи.
Хід
практичної роботи.
1.
Вирізати
шаблон.(Які інструменти використовуємо? Який спосіб отримання деталей?)
2.
Складємо
тканину лицьовою стороною всередину таким чином, щоб було мінімум відходів. Як
визначити лицьову сторону тканини?
3.
Прикладаємо
шаблон і за допомогою олівця виводимо його.
4.
Підготовимо
нитку та голку до роботи. Яка повинна бути довжина нитки?
5.
Складаємо
деталі лицьовою стороною всередину і використовуючи шов «назад голка» починаємо
шити виріб. Стібки мають бути якомога меншими тоді виріб буде акуратним.
6.
Не
дошиваємо трішки виробу і вивертаємо його.
7.
Заповнюємо
виріб ватою або синтапоном.
8.
Дошиваємо
акуратно отвір.
9.
Виготовляємо
крильця. Для цього застосовуємо петельний шов.
10.
Прикріплюємо
крильця до тулуба.
11.
За
бажанням можна оздобити виріб.
VІІ. Підсумки заняття.
Виставлення оцінок за урок.
VІІІ. Домашнє завдання.
Вивчити конспект. Взяти на наступний
урок тканину, ножиці, нитки.
Прибирання робочого місця.
Карта знань "Тканина"
Презентація "Виникнення знарядь праці"
Мої шедеври
Файні ляльки від моїх дівчаток

Ці квіти зробили мої учениці 5 класу.

Спробувала створити квіти у техніці "Канзаші"

Лялька "Мокоша"
Лялька "Дівчина - Весна"
Учні 5 класу дуже творчі і креативні
Додаю відео де добре показано перші кроки у створенні виробів у техніці модульне оригамі























Немає коментарів:
Дописати коментар